تبلیغات
بزرگترین وبلاگ ایرونی - چگونه بدون ورزش لاغر شویم؟
شنبه 1 آبان 1395  11:37 ق.ظ
نوع مطلب: (آموزش ،پزشکی ،) توسط: سهیل


برای کسی که از ورزش کردن لذت نبرد و عاشق آن نباشد، سخت است که هر روز با هدفی مانند کاهش وزن خودش را به انجام تمرینات تکراری وادار کند مگر اینکه راهی برای کاهش وزن بدون ورزش پیدا کند!

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ آیا شما می‌توانید بدون ورزش، وزن کم کنید؟ بله! آیا بهترین ظاهرتان را پیدا خواهید کرد؟ خیر. خانم‌های عزیز، در این مقاله خواهید دید که چطور می‌توانید کاهش مصرف کالری و ورزش هفتگی‌تان را به حداکثر برسانید تا به بدن مورد نظرتان دست پیدا کنید.

من در گاراژ خانه‌ام تمرین می‌کنم و در آنجا گاهی اوقات این نوع سوالات را از خودم می‌پرسم: «آیا مجبورم برای کاهش وزن، تمام این تمرینات را انجام دهم؟» و یا «من به سختی ورزش می‌کنم، پس چرا وزنم کم نمی‌شود؟»

پاسخ‌هایم هم خیلی ساده عبارت بودند از:

«نه، تو مجبور نیستی برای کاهش وزن، ورزش کنی.» و یا «تو تمام آن تمرینات را انجام می‌دهی اما وزن کم نمی‌کنی چون به خوردن کالری بیش از حد ادامه می‌دهی.»

در واقع دلیل اصلی چنین اتفاقی، به مقدار کالری‌های دریافتی و سوزانده شده بر می‌گردد. برای کاهش وزن از یک راه سالم، ما به ترکیبی از کاهش کالری و ورزش نیاز داریم. بعضی مراجعین من فکر می‌کنند که ورزش، به تنهایی پاسخ مسئله است. آنها معتقدند که چند ساعت ورزش شدید و بلند کردن وزنه، پاسخ تمام مشکلاتشان خواهد بود. آنها فکر می‌کنند که وزن، به سادگی پایین می‌آید. اما اشتباه می‌کنند!

در واقع اگر شما سه جلسه تمرین سخت در هفته انجام دهید که هر جلسه ۱۰۰۰ کالری بسوزاند، شما فقط به اندازه‌ی کم کردن نیم کیلو وزن، کالری کافی سوزانده‌اید! و از طرفی شما به راحتی می‌توانید آن کسری کالری را با خوردن یک وعده‌ی اضافی در هر روز یا یک وعده‌ی غذایی چرب و چیلی بزرگ در هفته، جبران کنید. به همین راحتی!

بنابراین می‌توانید ببینید اگرچه ورزش به شما کمک می‌کند سالم‌تر شوید، اما ممکن است به کاهش وزن مورد نظرتان منجر نشود. ممکن است با ادامه‌ی چنین روندی دچار انزجار شوید، چون به سختی تمرین می‌کنید اما نتایج قابل رویتی نمی‌بینید.

کاهش وزن، ورزش و داشتن بهترین ظاهر

حقیقت این است: اگر شما باید مقدار قابل توجهی وزن کم کنید، می‌توانید فقط با کاهش کالری به هدفتان برسید. تنها کاهش ۵۰۰ کالری از میزان مصرف روزانه‌تان، معادل نیم کیلو کاهش وزن در هفته خواهد بود. اما لطفا آگاه باشید که وقتی از این روش وزن کم می‌کنید، نه تنها چربی از دست می‌دهید، بلکه عضله‌هایتان هم از بین می‌رود!

عضله، برای ساخت یا حفظ یک بدن سالم و خوش ترکیب، ضروری است. بنابراین شما باید در حین کاهش وزن، عضله بسازید یا عضله‌تان را حفظ کنید. تنها راه برای حفظ عضله در حین رژیم گرفتن هم، این است که ورزش کنید و به تمرین با وزنه، اهمیت بیشتری دهید.

این، یک مثال از فرمول کاهش وزنی است که من در جلسات تمرینی ام استفاده می‌کنم. این مثال بطور واضح نشان می‌دهد که چگونه ترکیب کاهش کالری و ورزش می‌توانند در کنار هم به کاهش وزن شما کمک کنند.

فرمول کاهش وزن من

اگر یک خانم ۸۰ کیلویی به ۲۳۷۵ کالری برای حفظ وزن فعلی‌اش نیاز داشته باشد و کالری دریافتی‌اش را ۷۷۶ کالری در روز کاهش دهد تا به یک رژیم ۱۵۰۰ کالری دست یابد، در هفته ۵۴۳۵ کالری ذخیره خواهد کرد. اگر این خانم، سطح فعالیت بدنی‌اش را تا فقط ۳۰۰ کالری در روز افزایش دهد، ۲۱۰۰ کالری اضافی دیگر نیز در هفته خواهد سوزاند.

اگر کالری‌هایی که او با کاهش مصرف مواد غذایی ذخیره کرده و کالری‌هایی که از طریق ورزش سوزانده را با هم جمع کنید، معادل ۷۵۲۶ کسری کالری در هفته می‌شود که برابر است با کاهش حدود ۱ کیلوگرم وزن در هفته. این، مقدار کاهش وزن متوسط است، و ممکن است از هفته‌ای به هفته‌ی دیگر متفاوت باشد. اگر شما نسبتا سالم هستید و هیچ نوع اختلال سوخت و ساز در بدنتان ندارید، این فرمول برای شما نیز صادق است.

اگر شما فقط با رژیم غذایی وزن کم کنید، توده‌ی عضلانی از دست خواهید داد. نتیجه اش این است که به وضوح، قدرت کمتری پیدا می‌کنید و در عین حال ترکیب بدنتان نیز تغییر می‌کند. هر چند شاید وزن کمتری داشته باشید، اما ممکن است BMI تان (شاخص توده بدنی) به نحوی که می‌خواهید، تغییر نکند.

اجتناب از درصد چربی بالاتر بعد از کاهش وزن

اشکال بزرگ کاهش وزن بدون ورزش، این است که وقتی مصرف کالری شما به حالت عادی برگردد، وزنتان بالا خواهد رفت! هنگامیکه وزنتان بعد از کاهش وزن بدون ورزش مجددا بالا می‌رود، بطور خودکار توده‌ی عضلانی از دست رفته را دوباره بدست نمی‌آورید. و اینبار قسمت اعظم وزن اضافه شده شما به شکل ذخایر چربی خواهد بود، بنابراین درصد چربی بدن شما نسبت به قبل از کاهش وزن اولیه، بالاتر خواهد شد!

اگر شما این الگوی رفتاری را تکرار کنید، خودتان را گرفتار سندروم یو یو می‌کنید که همه‌ی ما با آن آشنایی داریم. هر باری که شما بدون ورزش، وزن کم می‌کنید و پس از آن مقداری وزن اضافه می‌کنید، ترکیب بدنی‌تان را بدتر می‌کنید! شما چاق‌تر شده و عضله‌ی کمتری خواهید داشت.

عضله، کالری بیشتری نسبت به چربی می‌سوزاند، بنابراین واضح است که هر چه نسبت عضله به چربی بالاتر باشد، BMRتان (سرعتی که در آن بدنتان از کالری‌ها استفاده می‌کند) بالاتر خواهد بود.

اگر شما آنقدر از این الگو استفاده کنید که BMI تان (شاخص توده بدنی) از تعادل خارج شود، هر بار کاهش وزن برایتان سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود، زیرا نسبت چربی به عضله‌ی شما، به شدت غیر عادی است. شما چاق‌تر خواهید شد، حتی اگر نسبت به زمانی که رژیم را شروع کردید، وزن کمتری داشته باشید. نتیجه این که شما می‌توانید وزن طبیعی داشته باشید، اما درصد چربی بدنتان همچنان بالا باشد و در نتیجه ناسالم و شل و ول باشید.

حقیقت از دست دادن وزن بدون ورزش

بنابراین پاسخ من به سوال اول این است:

بله، شما می‌توانید بدون ورزش، وزن کم کنید. فقط بدانید که در دراز مدت ممکن است موفقیت بلند مدتتان را به خطر بیندازید.

و پاسخم به پرسش دوم هم این است:

شما تمام این تمرینات را انجام می‌دهید اما وزنی که می‌خواهید را کم نمی‌کنید چون… شما نمی‌توانید یک رژیم غذایی بد را با ورزش جبران کنید. برای آنکه واقعا موفق شوید و از بدن و وزنتان راضی باشید، باید از ترکیبی از ورزش و رژیم غذاییاستفاده کنید. هیچ یک از آنها به تنهایی پاسخ مشکل شما نیست.
لطفا در هنگام کاهش کالری، مواد مغذی را در اولویت قرار دهید. گوشت باکیفیت، سبزیجات و میوه جات بخورید. بر بسته‌های غذایی تک نفره، جایگزین‌های غذایی و ترفندهای این چنینی تکیه نکنید. از غذاهای فراوری شده و فست فودها هم اجتناب کنید.

اگر از یک رویکرد منطقی استفاده کنید، می‌توانید وزن مورد نظرتان را کم کنید. از محتوای کالری غذایتان آگاه باشید، در هفته چند بار ورزش کنید و بر تغذیه خوب تمرکز کنید.


  • آخرین ویرایش:شنبه 1 آبان 1395
نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

طلا و نقره پنهان در گوشی تلفن همراه شما..........شنبه 22 آبان 1395

شادابی و سلامت پوست با روش های خانگی..........شنبه 22 آبان 1395

هنگام ورزش این کارها را انجام ندهید..........شنبه 22 آبان 1395

با انواع بازاریابی در جهان آشنا شوید..........شنبه 22 آبان 1395

به چه میزانی در زندگی خود حق انتخاب داریم؟..........شنبه 22 آبان 1395

آخرین استاتوس های خنده دار روز انفجاری ..........شنبه 22 آبان 1395

مطالب طنز از خنده بازار..........شنبه 22 آبان 1395

بیوگرافی و عکس های الهه حصاری بازیگر..........شنبه 22 آبان 1395

بیوگرافی مریم معصومی + عکس های مریم معصومی..........شنبه 22 آبان 1395

برترین دیالوگ های معروف تاریخ سینمای جهان..........شنبه 22 آبان 1395

همراه با پوریا پورسرخ و ورزش تخصصی بدنسازی او..........شنبه 22 آبان 1395

شاهرخ خان بازیگر معروف اصالتا افغانستانی است..........شنبه 22 آبان 1395

کشف تصادفی راه درمان سرطان..........شنبه 22 آبان 1395

نگاهی به آلبوم جدید لیزا هنیگان بنام At Swim..........شنبه 22 آبان 1395

قلم زدن برای مقاله نویسی تا مهاجرت..........شنبه 22 آبان 1395

کت شلوار مشکی را با این پیراهن را ست کنید..........شنبه 22 آبان 1395

زیباترین مدل های روسری از برند Witty Scarf..........شنبه 22 آبان 1395

لباس های پاییزی خود را با این رنگ ها ست کنید..........شنبه 22 آبان 1395

زیباترین زنان جهان در کدام کشورها هستند +عکس..........شنبه 22 آبان 1395

مراسم جوایز فیلم های هالیوود به روایت عکس..........شنبه 22 آبان 1395

قبول کنید که مردان با ریش جذاب تر هستند..........شنبه 22 آبان 1395

جدیدترین اخبار داغ ستاره های مشهور هالیوود و جهان..........شنبه 22 آبان 1395

جدیدترین اخبار هنرمندان و بازیگران معروف ایران..........شنبه 22 آبان 1395

نانسی عجرم و همسرش در شب کریسمس (عکس)..........شنبه 22 آبان 1395

خدا..........شنبه 8 آبان 1395

زندگی ما..........شنبه 8 آبان 1395

لذت جنسی بیشتر، عمر طولانی تر !!..........دوشنبه 3 آبان 1395

شیوع بیماری های واگیر جنسی بمب‌ ساعتی خطرناک مردان ایرانی!..........دوشنبه 3 آبان 1395

اگر فکر می‌کنید ناتوانی جنسی دارید بخوانید ؟!..........دوشنبه 3 آبان 1395

پیامک تبلیغاتی مزاحم و بی معنی ،پیاده روی صبح جمعه با بهنوش بختیاری!..........دوشنبه 3 آبان 1395

همه پستها